כאנשי חינוך ורווחה אנו פועלים רבות למען ביטחונם וטובתם של ילדים ובני נוער.
מערכות יחסים עתידיות לילדים אלו נשענות על סיפורי החיים שנרקמים להם בבתי הגידול ובמעגלים החברתיים בהם הם נמצאים.
לכן, שיח פתוח וכנה, מאפשר ורגיש, יקדם אותם ליצירת זוגיות טובה, מאפשרת, מקדמת ומעצימה.
על ידי ליווי הצוות החינוכי והטיפולי תתאפשר חשיבה משותפת מעמיקה יותר וכן תתאפרש קבלת כלים ודרכים נכונות ומגוונות להתמודדות בכל סיטואציה.
שיח הזוגיות אינו פשוט לרוב לאף אחד מהצדדים- לא לצוות ולא לבני הנוער, יש להבין שלמרות הצורך של הנוער לשוחח ולדבר על הנושאים השונים ישנו קושי בפתיחות אישית ובמתן דוגמאות אישיות.
על מנת לאפשר לתלמידים להיפתח יש לציין בפניהם שניתנת להם ההזדמנות לשוחח על הדברים בכנות, ללא חשש מביקורת ושלכל אחד יינתן מענה והזדמנות לשתף ולשאול.
בשנים רבות של ניסיון בעבודה עם ילדים ובני נוער על אהבה וכבוד, מיניות ואינטימיות הבנתי שהמפתח להצלחה הינו הבנת החשיבות הרבה לאותנטיות והפתיחות, לדוגמה האישית וההקשבה הכנה.
אנו מציעים לכם הזדמנות לליוויי הצוות החינוכי והטיפולי- לשמוע, ללמוד ולקבל את הידע והכלים להבין בני נוער טוב יותר, לגלות מה הם צריכים מכם, למה הם זקוקים וכיצד לתת מענה לכל אלו.
מניסיוני הרב עם בני נוער, ניכר כי בני נוער כמהים לשוחח על אהבה, זוגיות, מיניות ועל היחסים שבינו לבינה.
יחד עם זאת נדמה כי הם תופסים את העולם המבוגר יותר כלא מבין, כשונה, כביקורתי ולכן נמצאים בבועה משלהם, בשיח בין קבוצת השווים בלבד ואינם משתמשים בידע ובניסיון של המבוגרים הסובבים אותם.
שיח "בגובה העיניים", פתיחות והקשבה פעילה מצד הצוות הפעיל עם בני הנוער יהוו דלת גדולה אל עולם האהבה של בני הנוער.
כמחנכים ואנשי טיפול, עלינו לצאת מהבושה בשיח על נשואי הזוגיות השונים, ביניהם מיניות ולהיות פתוחים בראש ובלב לסקרנותם, תהיותיהם ושאלותיהם של בני הנוער.
נושאים עליהם נלמד ונדבר:
ליווי הצוות החינוכי וימי ההשתלמות חשובים, מעוררים, פותחים את הראש ואת הלב. עושים סדר בתוך עולם ותקופה סבוכים ומשתנים.
סיעור מוחין משותף, הצפת שאלות, עבודה מעמיקה, פתוחה וכנה בשנואים אלו מובילה להבנה טובה יותר של גיל ההתבגרות והנושאים השונים שבו.
בנוסף אנו פועלים בליווי הצוות החינוכי לאורך השנה בהתאם לצורכיכם:
בני נוער הנמצאים בקבוצות ותנוער נוער נעים בין ערכים ומוסר לבין ציפיות חברתיות ומאפייני גיל ההתבגרות הפוקדים אותם.
שתי עובדות אלו מביאות עימם יתרונות, מצד אחד כגון: יצירתיות, רצון לעשייה, חברותא, אופטימיות ומאידך תחרותיות, סכסוך, התנגדויות, עייפות.
אני מאמינה שעל ידי השקעה בהבנת היחסים הפנימיים במצב המצוי וחתירה אל המצב הרצוי, יוכלו בני הנוער להוות כוח מניע, פועל, יוזם, מחבק ומלא מוטיבציה.
שיתוף פעולה, הכוונה, עידוד, הקשבה ומנהיגות של הצוות החינוכי המלווה בני נוער אלו יכול להוביל ליצירת קבוצה חזקה, מגובשת, יוזמת ופעילה.
ליווי הצוות החינוכי כולל בתוכו עבודה מעמיקה משותפת שמכירה קודם כל במאפייני גיל ההתבגרות ומבינה כיצד לפעול מולם ואיתם. בליווי, יקבל הצוות כלים, דרכים ורעיונות לתקשורת מאפשרת ואסרטיבית, חשיבה חיובית וחיזוק המוטיבציה, יצירת עבודת צוות וניהול נכון של קבלת ההחלטות, לצד התאמה של מרכיבים אלו לקבוצה עימם הם מתמודדים בשטח וחיבור אליהם.
בכל מפגש נקיים שיח חתך להבנת המצב הקיים, מיפוי צרכים ונעבוד על הדרכים לשיפור המצב הקיים ומימוש יעדים ומטרות.
אני מחכה להגיע ולפעול יחד אתכם למען חברה טובה יותר ולמען עתידם של הדור הצעיר.
אני מרצה במכללת רחובות בקורסים לגמול השתלמות.
ניתן לארגן קבוצה של 15 משתתפים ולקבוע יחד יום ושעה שנוחים לכם.
דרך מכללת רחובות הקורסים שלי מוכרים לגמול השתלמות בנושאים הבאים:
1.אימון.
2.גישור.
3.העצמה נשית.
4. עבודת צוות.
5.חשיבה יצירתית.
6. פיתוח מצוינות.
7. הפגת מתחים.
8. אסרטיביות.
9. שיפור התדמית.
אני מחכה בקוצר רוח לפגוש אתכם!