עו"ס, מגשרת במשפחה, יועצת זוגית מאמנת מומחית להצלחה

התקשרו עכשיו

כתבו לנו

2 דקות זמן קריאה (305 מילים)

איך לשפר דימוי עצמי חיובי אצל נערות

 שיפור הדימוי העצמי אצל נערות

הדימוי העצמי של הבנות שלכן הוא הבסיס לתחושה עצמית טובה, לבטחון עצמי גבוה, להצלחה. בגיל ההתבגרות דימוי הגוף משפיע ישירות על הדימוי העצמי אך יותר מכל עלינו לזכור שההיפך הוא הנכון- הדימוי העצמי שלנו הוא זה שמשפיע על דימוי הגוף. ולכן, חיזוק מתמיד של הבנות שלנו על מי שהן הוא הדרך שלנו לגרום להן לאהוב את עצמן- קודם כל!

אז איך נוכל לעזור להן?

  1. תחמיאו ככל האפשר לבנות שלהן על מי שהן- על תכונות, על עשייה, על מסוגלות. תעודדו את החיזוק הפנימי שלהן.
  2. תחמיאו לבנות שלכן כל יום על המראה החיצוני- בכל פעם על משהו אחר. תנו להן לצאת בתחושה טובה כשהן לפני בילוי או אפילו לפני שהן הולכות לבית הספר. מפגש עם קבוצת השווים היא קשה ומלאה בהשוואות ותהיות מי אני לעומת הסובבים אותי.
  3. תסבירו להן איזה בגגד מחמיא להן יותר ולמה- תראו להן מה יפה בגוף שלהן וכיצד להבליט אותו יותר לעומת איזורים אחרים. תנו להן לבחון מהו בגד שנוח להן איתו והם מרגישות אותי חופשיות להיות מי שהן, ללא עיסוק שהבגד מונח טוב או בסידור מתמיד היכן שהוא לא יושב טוב או לא נוח.
  4. לכו איתן לבילוי בנות- אם ובת, תקנו להן מוצרי טיפוח, תסבירו להן כיצד הן יכולות להראות ולהרגיש שטוב יותר עם עצמן, קודם כל בזכות השקעה בעצמן ואכפשתיות לגופן ולהיגיינה.
  5. אל תחששו לעשות איתן שיח על עולם היופי התרבותי, לבחון כיצד הן מרגישות עם הגוף שלהן מול מודל היופי המקובל. תדגישו להן שיופי זה משהו שאנחנו משדרות ולאו דווקא מודל של דוגמנית.
  6. אם יש להן צורך ממשי לרדת במקל, עשו זאת יחד איתן באופן מבוקר ונכון- פנו לדיאטנית שתבנה להן תפריט מסודר, שהתהליך יהיה תחת פיקוח והדרגתי. שיהיה שיח פתוח בנושא ושהיא לא תצטרך להתמודד עם כך לבד או תפעל בדרך שעלולה לפגוע בה או להוביל אותה להפרעות אכילה.
  7. תעודדי אותה לפעילות גופנית- ביחד או לחוד. פעילות יחד יכולה גם לחזק את הקשר ביניכן בגיל זה.
למה ללכת ליועצת זוגית ומאמנת אישית מומחית - מור קד...
כיצד לחזק את הקשר עם מתבגרים?